Kje se proteini nahajajo v živilih

Proteini so velike, kompleksne molekule, ki igrajo veliko kritičnih vlog v telesu. Delajo večino dela v celicah in so potrebni za strukturo, delovanje in regulacijo telesnih tkiv in organov. Proteini ali beljakovine so sestavljene iz več sto ali tisoč manjših enot, imenovanih aminokisline, ki so med seboj povezane v dolgih verigah. Obstaja 20 različnih vrst aminokislin, ki jih lahko združimo, da naredimo protein. Zaporedje aminokislin določi edinstveno 3-dimenzionalno strukturo vsakega proteina in njegovo specifično funkcijo.  Proteini služijo številnim funkcijam znotraj celic. Nekateri so vključeni v strukturno podporo in gibanje, drugi v encimsko dejavnost, še vedno pa so v interakciji z zunanjim svetom. Dejansko so funkcije posameznih proteinov tako raznolike kot njihove edinstvene aminokislinske sekvence in zapletene tridimenzionalne fizikalne strukture. Proteini vam lahko pomagajo pri odvajanju nezaželenih kilogramov. Vendar je pomembno, da jemljete pravo količino in pravo vrsto beljakovin, da dobite svoje zdravstvene koristi.
Morski sadeži

Morski sadeži so odličen vir beljakovin / proteinov, ker imajo običajno nizko vsebnost maščob. Ribe, kot je losos,  imajo malo več maščob, vendar vrsto srcu zdravih maščob: ima omega-3 maščobne kisline.
Perutnina, belo meso

Piščančja prsa, belo meso vsebuje odlične, puste beljakovine. Temno meso ima nekoliko već maščob. Koža je obremenjena z nasičeno maščobo, zato pred kuhanjem odstranite kožo.

Mleko, sir in jogurt

Ne samo, da so mlečna hrana, kot so mleko, sir in jogurt, odlični viri beljakovin, ampak vsebujejo tudi dragocen kalcij, mnogi pa so obogateni z vitaminom D. Izberite mleko, da ohranijo kosti in zobe in preprečijo osteoporozo.

Jajca

Jajca so ena izmed najcenejših oblik beljakovin. Ameriško združenje za srce pravi, da lahko zdravi odrasli normalno varno uživajo jajce na dan.

Fižol

Pol skodelice fižola vsebuje toliko beljakovin kot unča praženega zrezka. Plus obogateni so z vlakninami, ki vam, dajo občutek polnostidlje časa.

Soja

Petdeset gramov sojinih proteinov dnevno lahko pomaga znižati holesterol za približno 3%. Prehranjevanje s sojinimi beljakovinami namesto z viri več maščobnih beljakovin je ključ za ohranjanje zdrave prehrane – pravtako je dobro za vaše srce.
Pusta govedina

Pustogoveje meso ima le en gram nasičenih maščob, kot piščančje prsi brez kože. Pusto goveje meso je tudi izvrsten vir cinka, železa in vitamina B12.
Proteini za na pot

Če nimate časa, da se usedete za obrok, si privoščite pijačo za zamenjavo obrokov, žitno tablico ali energijsko palico. Preverite nalepko in se prepričajte, da vsebuje najmanj 6 gramov beljakovin in ima nizko vsebnost sladkorja in maščob.
Protein pri zajtrku

Raziskave kažejo, da lahko z zajtrkom, vključno z jedrom beljakovin, ozirma proteinov, kot so jajce ali grški jogurt, skupaj z zdrobljenim žitom, kot je toast polnozrnat pšenični zdrob, počutite polno dlje in jeste manj.

Mandlji

Mandlji so priljubljena vrsta drevesnega sadeža. Na voljo imajo pomembna hranila, vključno z vlakninami, vitaminom E, manganom in magnezijem.

Podrobno na http://bodifit-shop.com/

Oves

 Oves je med najbolj zdravimi zrni na planetu. Na voljo ima zdrava vlakna, magnezij, mangan, tiamin (vitamin B1) in več drugih hranil.

Tuna

Tuna je zelo priljubljena vrsta ribe. Nizka je tako v maščobah kot v kalorijah, zato ostaja dober vir proteinov. Tuna ima prav tako zelo visoko vsebnost različnih hranili in vsebuje dostojno količino maščobnih kislin omega-3.
Kvinoja

Kvinojs je seme / žito, ki je trenutno med najbolj priljubljenimi super sadeži na svetu. Ima visoko vsebnost je številnih vitaminih, mineralih in vlakninah ter je napolnjena z antioksidanti.
Kvinoja ima številne koristi za zdravje.

Leča

Leča je vrsta stročnice. Z visoko vsebnostjo vlaknin, magnezijem, kalijem, železom, folatom, bakrom, manganom in različnimi drugimi hranilnimi snovmi. Leča je med najboljšimi rastlinskimi beljakovinami, proteini na svetu in je odlična hrana za vegetarijance.
Ezekiel Kruh

Ezekielski kruh je drugačen od večine drugih kruhov. Izdelana je iz organskih in celih zrn in stročnic, vključno s proso, ječmenom, piro pšenico, sojo in lečo. V primerjavi z večino kruha ima kruh ezekiel zelo visoko  vrednost proteinov vlaknin in različnih hranil

Bučna semena

Buče vsebujejo užitna semena, imenovana bučna semena. Izjemno visoke vrednosti številnih hranili, vključno z železom, magnezijem in cinkom.

Puranje prsi

Piranje prsi so podobna piščančjim prsi na več načinov. Sestavljene so pretežno iz beljakovin, z zelo malo maščobami in kalorijami. Prav tako so dobrega okusa.

Škampi

Kozica je vrsta morskih sadežev. Ima malo kalorij, vendar je kljub temu natovorjena z različnimi hranilnimi snovmi, vključno s selenom in vitaminom B12. Kot vse ribe prav tako vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin.

Brstični ohrovt

Brstični ohrovt je še ena rastlina z visokimi vrednostimi proteinov oziroma beljakovin. Zelo visoka vrednost vlaknin, vitamina C in drugih hranil.
Arašidi

Arašidi so neverjetno okusni. Imajo visoko vrednost beljakovin, vlaknin, magnezija in številne študije kažejo, da lahko celo pomagajo pri izgubljanju teže. Arašidovo maslo je prav tako polno proteinov, vendar se prepričajte, da ga ne jeste preveč, saj je takrat lahko precej škodljivo.

Medicinski inštitut priporoča, da odrasli dobijo najmanj 0,8 gramov beljakovin oziroma proteinov  za vsak kilogram telesne mase na dan (ali 8 gramov beljakovin za vsakih 20 kilogramov telesne mase). Medicinski inštitut prav tako določa širok razpon sprejemljivega vnosa beljakovin – vsak dan od 10 do 35 odstotkov kalorij vsak dan.